Uitleg per thema

 

Hoe God naar je kijkt

Hoe kijken anderen naar mij? Een vraag die we superbelangrijk vinden, maar ons ook onzeker kan maken. Want wat vinden anderen van mij en van hoe ik eruit zie? Hier had ik ook last toen ik door mijn hoofdhuidaandoening steeds meer kale plekken kreeg. Maar heb je je ook wel eens afgevraagd hoe God naar jou kijkt? Wat denkt Hij over jou? Via mooie beloften uit de Bijbel en persoonlijke voorbeelden gaan we dit thema verder uitdiepen. 

(On)verhoord gebed

Iedereen krijgt vroeg of laat in zijn leven te maken met tegenslag. Hoe mooi is het dat we alles bij God neer kunnen leggen. Hij is de Almachtige en kán ons gebed verhoren. Toch gebeurt dat lang niet altijd. Hoe houdt je de goede balans tussen enerzijds verwachten en volharen en anderzijds berusten in Gods soevereiniteit? En hoe zoek en vind je God, juist als je gebed niet verhoord wordt?


Op reis met God / Wandelen met God

Wandelen met God, het klinkt zo mooi. Maar hoe doe je dat in een overweldigende wereld vol prikkels? In de Bijbel geeft God ons allerlei leefregels zodat we een goed leven kunnen hebben. Hoe houdt jij de balans? Ontdek voor het eerst of opnieuw hoe mooi een leven dichtbij God is.

 

Zorgeloos leven / Zonder zorgen de toekomst tegemoet

Er is zoveel onrust in de wereld. En misschien ook wel in je eigen leven. Je zorgen maken, wie doet dat nu niet? Soms kan gepieker je zelfs wakker houden als de zorgen zich opstapelen. Jezus leert ons iets heel anders en zei ‘Maak je geen zorgen’. Verlang je ook naar een zorgeloos leven? Kom dan vanuit Gods Woord ontdekken hoe we zonder zorgen Zijn toekomst tegemoet kunnen gaan.

 

Gods stem verstaan / Leiding van God in je leven

Wat zou het handig zijn wanneer we bij elke moeilijke beslissing die we moeten maken een briefje uit de hemel zouden ontvangen. Maar zo werkt het niet. Hoe dan wel? Hoe kun je Gods stem verstaan en je laten leiden door Hem? Met elkaar gaan we nadenken hoe we fijngevoelig kunnen worden voor Gods Geest.


Geloven & Genieten

Zijn geloven en genieten wel zo’n goede combinatie? Kun je ook geloven én genieten in een moeilijke tijd? Zoveel dingen gaan niet zoals we graag zouden willen. Hoe kun je dan vol vreugde hoop blijven houden? Met elkaar kijken we welke rol het geloof in God daarin speelt. Ook deel ik enkele persoonlijke voorbeelden uit mijn gelijknamige boek. 


Vrijmoedigheid / Sta op en schitter

Het staat er zo mooi in Jesaja 60: ‘Sta op en schitter, over jou schijnt de luister van de Heer’. Toch is dat geen makkelijke opdracht om in praktijk te brengen. Misschien ervaar je schroom, mis je geloofszekerheid of vraag je je af of dit ook voor jou geldt? Welke dingen belemmeren jóu om op te staan en te schitteren voor God? En hoe kun je hierin vrijmoedigheid ontvangen? Een mooi thema om met elkaar vanuit Gods Woord over na te denken.

 

Geloven met hart en handen

Geen woorden, maar daden; daar draait het toch om in het leven? Geloven in God begint met je hartsgesteldheid. Hoe kun je je geloof vervolgens handen en voeten geven? Makkelijker gezegd dan gedaan. Waartoe voel jij je geroepen? Laat je inspireren hoe je geloven in praktijk kunt brengen.

 

Je bent waardevol

Je hebt het vast wel eens eerder gehoord: dat ieder mens van waarde is. Maar voel jij je wel waardevol? Of ben je teleurgesteld in jezelf en vergelijk je jezelf regelmatig met anderen? Vanuit de Bijbel ontdekken we hoe God naar ons kijkt en wie je mag zijn in Christus. En wat een bevrijding het kan geven als je hieruit leeft.


Marijke Koers | spreker & auteur

Spreekbeurt aanvragen

Wil je meer informatie of een spreekbeurt aanvragen? Vul dan even het formulier in. Vervolgens neem ik graag contact met je op!



Liever een ander thema?

Heb je zelf een ander thema in gedachten? Dat kan natuurlijk ook! Ik laat me graag verrassen. Neem gerust contact met me op om de mogelijkheden te bespreken.